Centrul Universitar al UBB din Reşiţa
  • Despre
  • CU UBB Reșița
      • Organigrama UBB
      • Consiliul CUUBBR
        • Biroul acte de studii
      • Structura Administrativă a CUUBBR
        • Achiziții publice
      • Biblioteca CUUBBR
        • Biblioteca virtuală (Catalog KOHA)
      • Editura Eftimie Murgu
      • Concursuri posturi didactice
      • Concursuri personal didactic auxiliar și nedidactic
      • Cercetare
      • Documente / regulamente / formulare
      • Comisia de etică a UBB
  • Structuri
      • Facultatea de Inginerie
      • Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor
        • Departamentul de Administrarea Afacerilor Reșița
      • Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării
        • Administrație Publică Reșița
      • Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială
        • Asistență Socială Reșița
      • Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației
        • Științe ale Educației Reșița
      • Facultatea de Educație Fizică și Sport (Reșița)
      • Colegiul Terțiar Nonuniversitar „Eftimie Murgu”
      • Platforma moodle pentru Învăţământ la Distanţă
      • Centrul de Consiliere şi Orientare în Carieră [CCOC]
  • Studenți
      • Info – News
      • Ghidul studentului
      • Activitate didactică on-line
      • Taxe și modalități de plată
      • Servicii sociale pentru studenți
      • Regulmente, anunțuri ș. a.
      • Liga studenților din CUUBBR
      • Societatea Antreprenorială a Studenților
      • Oferte pentru studenți
      • Programul Euro 200
  • Relații internaționale
  • Info CUUBBR
      • Proiecte
      • Info UBB
      • Informații de interes public (arhive)
  • Noutăți
      • Alegeri la UBB
      • Comunicate de presă
      • Evenimente
        • Reșița turistică 250
        • Reșița culturală 250
        • Reșița 250
        • Reșița 249
  • Admitere 2025
  • Contact
  • Click to open the search input field Click to open the search input field Căutare
  • Menu Menu

Facultatea de Educație Fizică și Sport (Reșița)

Sunteți aici: Acasă1 / Structuri2 / Facultatea de Educație Fizică și Sport (Reșița)

Facultatea de Educație Fizică și Sport UBB

ÎnvățământCadre didacticeStudențiOrareExameneFinalizare studiiAdmitere 2025News
Previous Previous Previous Next Next Next

Oferta educațională

Studii de licență
Domeniul Specializarea / Programul de studii Acreditare [A] / Autorizare de funcționare provizorie [AP] Forma de învățământ Număr de credite transferabile
Educație fizică și sport Educație fizică și sportivă [EFS] A IF 180
Studii de masterat
Domeniul Specializarea / programul de studii Acreditare [A] / Autorizare de funcționare provizorie [AP] Forma de învățământ Număr de credite transferabile
Știința sportului și educației fizice Educație fizică școlară și activități extracurriculare [EFSAE] A IF 120

Structura anului universitar

Studii de licență 2025-2026

Studii de licență 2024-2025

Studii de master 2025-2026

Studii de master 2024-2025

Planuri de învățământ

Educaţie fizică şi sportivă (EFS – licență)

plan de învățământ valabil din anul universitar 2024-2025 (anul I)
plan de învățământ valabil din anul universitar 2024-2025 (anul II)
plan de învățământ valabil din anul universitar 2024-2025 (anul III)
plan de învățământ valabil din anul universitar 2023-2024 (anul I)
plan de învățământ valabil din anul universitar 2020-2021 (anul I)
plan de învățământ valabil din anul universitar 2023-2024 (anul II)
plan de învățământ valabil din anul universitar 2023-2024 (anul III)

Educaţie fizică școlară și activități extracurriculare (EFSAE – masterat)

plan de învățământ valabil din anul universitar 2024-2025
plan de învățământ valabil din anul universitar 2023-2024
plan de învățământ valabil din anul universitar 2021-2022 (anul I)
plan de învățământ valabil din anul universitar 2021-2022 (anul II)
plan de învățământ valabil din anul universitar 2020-2021 (anul I)

Fișele disciplinelor din planul de învățământ

Programul de studii Educație Fizică şi Sportivă – Nivel licență

Anul universitar 2024-2025

ANUL I
Semestrul 1

Anatomie funcţională
Kinesiologie
Psihopedagogie în educaţie fizică şi sport
Handbal – bazele generale
Gimnastică de bază
Bazele generale ale atletismului
Limba străină 1

Semestrul 2

Teoria şi metodica educaţiei fizice şi sportului
Educaţie pentru sănătate şi prim-ajutor
Istoria educaţiei fizice şi sportului
Fotbal – bazele generale
Judo – teorie şi practică
Schi – teorie şi practică
Limba străină 2

ANUL II
Semestrul 3

Fiziologie generală
Metode de cercetare ştiinţifică utilizate în studiul motricităţii umane
Tenis – teorie şi practică
Volei – bazele generale
Atletism – teorie şi practică
Inot – teorie şi practică
Culturism – fitness

Semestrul 4

Evaluare motrică şi somatofuncţională
Comunicare în educaţie fizică şi sport
Baschet – bazele generale
Gimnastică artistică – teorie şi practică
Dansuri – teorie și practică
Stagiu de practică în activităţi de turism
Utilizare SOFT-uri specializate în EFS

ANUL III
Semestrul 5

Practica şi metodica activităţilor motrice pe grupe de vârstă
Activităţi motrice de timp liber – Badminton
Metodica predării gimnasticii în şcoală
Metodica predării voleiului în şcoală
Metodica predării baschetului în şcoală
Stagiu de practică în baze de agrement
Gimnastică aerobică de întreţinere

Semestrul 6

Activităţi motrice adaptate
Metodica predării atletismului în şcoală
Metodica predării handbalului în şcoală
Metodica predării fotbalului în şcoală
Dansuri – teorie şi practică
Stagiu de practică în unităţi de învăţământ
Sociologia educaţiei fizice şi sportului

Programul de studii Educaţie Fizică Școlară şi Activităţi Extracurriculare – Nivel masterat

Anul universitar 2024-2025

ANUL I
Semestrul 1

Psihomotricitate
Proiectare curriculară în educaţie fizică
Antropologie motrică (în lb.engleză)
Etică și integritate academică (în lb.engleză)
Activităţile sportive extracurriculare
Leadership în EFS

Semestrul 2

Metodica predării jocurilor sportive în învăţământul liceal
Metodica predării gimnasticii în învăţământul liceal
Metodica predării atletismului în învăţământul liceal
Marketing aplicat în educație fizică și sport
Sportul pentru toţi
Teoria și didactica activităților sportive montane și nautice

ANUL II
Semestrul 3

Metode avansate de cercetare în motricitatea umană
Managementul organizaţiilor şi competiţiilor sportive
Educaţia fizică şi calitatea vieţii
Practica în centre de întreţinere corporală
Evaluarea în educaţie fizică şi antrenament sportiv

Semestrul 4

Prevenirea și corectarea deficiențelor de postură
Nutriţie, dietă şi doping în activităţile sportive
Practica în activitatea de agrement turistic
Stagiu de pregătire şi elaborare a lucrării de disertaţie
Psihosociologia activităţilor motrice de timp liber
Anul universitar 2022-2023
ANUL I
Semestrul 1
Anatomie funcțională
Kinesiologie
Psihopedagogie în educație fizică și sport
Handbal – bazele generale
Gimnastica de bază
Bazele generale ale atletismului
Limbă străină 1
Semestrul 2
Teoria și metodica educaţiei fizice şi sportului
Educaţie pentru sănătate şi prim ajutor
Istoria educaţiei fizice şi sportului
Fotbal – bazele generale
Judo – teorie și practică
Schi – teorie și practică
Limbă străină 2
ANUL II
Semestrul 3
Fiziologie
Metode de cercetare ştiinţifică utilizate în studiul motricităţii umane
Tenis – teorie şi practică
Volei – bazele generale
Atletism – teorie şi practică
Înot – teorie şi practică
Gimnastică ritmică – teorie şi practică / Echipamente, aparate şi instalaţii folosite în sport / Culturism (Curs opțional 1)
Semestrul 4
Evaluare motrică şi somato-funcţională
Comunicare în educaţie fizică şi sport
Baschet – bazele generale
Gimnastică artistică – teorie şi practică
Stagiu de pregătire şi elaborare a lucrării de licenţă
Stagiu de practică în activităţi de turism
Rugby – teorie şi practică / Tenis de masă – teorie şi practică / Utilizare SOFT-uri specializate în EFS (Curs opțional 2)
ANUL III
Semestrul 5
Evaluare motrică și somato-funcțională
Metode de cercetare în Educație fizică și sport
Metodica predării fotbalului în şcoală
Metodica predării gimnasticii în școală
Stagiu practic – Practică în unităţi de învăţământ 1
Activități motrice adaptate / Bazele tenisului de masă
Sociologia în Știința Sportului și Educației Fizice/ Introducere în mass-media sportivă
Semestrul 6
Practica și metodica activităților pe grupe de vârstă
Metodica predării handbalului în şcoală
Metodica predării baschetului în şcoală
Metodica predării voleiului în şcoală
Pregătirea și elaborarea lucrării de licență
Fitness / Gimnastică aerobică de întreținere
Activități motrice de timp liber / Expresie corporală și euritmie
Anul universitar 2021-2022
ANUL I
Semestrul 1
Psihomotricitate
Proiectare curriculară în educaţie fizică
Antropologie motrică
Etică și integritate academică
Activităţile sportive extracurriculare / Activităţi fizice de agrement pentru persoane cu nevoi speciale / Consiliere şi orientare în domeniul sportului
Semestrul 2
Metodica predării jocurilor sportive în învăţământul liceal
Metodica predării gimnasticii în învăţământul liceal
Metodica predării atletismului în învăţământul liceal
Marketing aplicat în Educație fizică și sport
Sportul pentru toți / Amenajarea şi întreținerea bazelor sportive / Comunicare specifică în limbă străină
ANUL II
Semestrul 3
Metode avansate de cercetare în motricitatea umană
Managementul organizaţiilor şi competiţiilor sportive
Educaţia fizică şi calitatea vieţii
Practică în centre de întreținere*
Evaluarea în educaţie fizică şi antrenament sportiv / Ergofiziologie în educație fizică și sport / Animarea grupurilor
Semestrul 4
Prevenirea și corectarea deficiențelor de postură
Nutriţie, dietă şi doping în activităţile sportive
Practică în activitatea de agrement turistic
Stagiu de pregătire şi elaborare a lucrării de disertaţie
Psihosociologia activităţilor motrice de timp liber / Activităţi montane şi tehnici de supravieţuire / Managementul proiectelor

Cadrele didactice – prezentare / contact

Conf. univ. dr. Andrade-Ionuț BICHESCU - Director al CU UBB Reșița

BICHESCU ANDRADE-IONUȚ

Email: andrade.bichescu@ubbcluj.ro

Telefon: 0745 534429

Profil
Funcția didactică: Conf. univ. dr. în cadrul Departamentului de Jocuri Sportive, Facultatea de Educație Fizică și Sport, Universitatea Babeș-Bolyai (Centrul Universitar UBB din Reșița).
Domenii de interes: Fotbal, sociologie, management sportiv, educație fizică

Pregătire profesională
Doctorat: Sociologie
Masterat: Management în sport
Licență:  Educaţie fizică şi sport
Antrenor: Fotbal, Licență UEFA A
Alte competențe:
Absolvent curs „SISTEME DE OPERARE”, organizat de Universitatea „Eftimie Murgu” Reşiţa, Facultatea de Inginerie – Centrul Universitar de Perfecţionare Profesională, iulie-august 2003;
Absolvent curs „TEHNOREDACTARE COMPUTERIZATĂ”, organizat de Universitatea „Eftimie Murgu” Reşiţa, Facultatea de Inginerie – Centrul Universitar de Perfecţionare Profesională, iulie-august 2003;
Absolvent curs „DEZVOLTAREA CAPACITĂŢII MANAGERIALE DE ACCESARE ŞI UTILIZARE A SURSELOR DE FINANŢARE PRIN APLICAREA MANAGEMENTULUI DE PROIECT”, cu o durată de 3 luni, finanţat prin programul Phare al Uniunii Europene – linia de buget RO-2002/000-586.02.02 Dezvoltarea Resurselor Umane;
Absolvent curs „FORMATOR”, 2008, înmatriculat în Registrul naţional al furnizorilor de formare profesională a adulţilor cu nr. 11/160/20.08.2008;
Absolvent seminar „PRESENTATION TECHNIQUE”, organizat de Universitatea „Eftimie Murgu” Reşiţa, în cadrul ReșițaNET-Workshop, 25.02-01.03.2013;
Absolvent program de formare în DIDACTICA SPECIALITĂŢII – EDUCAŢIE FIZICĂ, program de formare în cadrul Proiectului POSDRU87/1.3/S/63709: „Calitate, inovare, comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor din învățământul superior”, Neptun, perioada 23-28 iunie 2013;
Absolvent curs „AUDITOR ÎN DOMENIUL CALITĂŢII”, organizat de Asociaţia Română pentru Calitate, ianuarie 2020.

Conf. univ. dr. Ionică CĂRĂBAȘ

CĂRĂBAȘ IONICĂ

Email: ionica.carabas@ubbcluj.ro

Telefon: 0722 467207

 

Profil
Funcția didactică: Conf. univ. dr. în cadrul Departamentului de Jocuri Sportive, Facultatea de Educație Fizică și Sport, Universitatea Babeș-Bolyai (Centrul Universitar UBB din Reșița).
Domenii de interes: Educație fizică, Sport, Kinetoterapie.

Pregătire profesională
Doctorat: Inginerie mecanică
Masterat:
Licență: Educație fizică și sport; Kinetoterapie
Antrenor: Handbal, atletism
Alte competențe: expert implementare fonduri structurale și de coeziune, auditor intern

Conf. univ. dr. Liliana DACICA

DACICA LILIANA

Email: liliana.dacica@ubbcluj.ro

Telefon: 0744 595978

Profil
Funcția didactică: Conf. univ. dr. în cadrul Departamentului de Jocuri Sportive, Facultatea de Educație Fizică și Sport, Universitatea Babeș-Bolyai (Centrul Universitar UBB din Reșița).
Domenii de interes: Educație fizică și sport.

Pregătire profesională
Doctorat: Educaţie fizică şi sport
Masterat: Activităţi corporale sportiv-recreative şi de timp liber
Licență:  Educaţie fizică şi sport
Antrenor: Categoria a III-a handbal
Alte competențe: Manager proiecte, formator

Lect. univ. dr. Roxana-Emanuela GHIȚESCU

GHIȚESCU ROXANA EMANUELA

Email: roxana.ghitescu@ubbcluj.ro

Telefon: 0744 524392

Profil
Funcția didactică: Lector universitar doctor în cadrul Departamentului de Jocuri Sportive, Facultatea de Educație Fizică și Sport, Universitatea Babeș-Bolyai (Centrul Universitar UBB din Reșița).
Domenii de interes: sportul de performanță, dans, educația fizică școlară, motricitate și psihomotricitate.

Pregătire profesională
Doctorat: Științele motricității umane
Masterat: Educație fizică și sportivă; Kinetoprofilaxie și recuperare fizică
Licență: Educație fizică și sportivă; Kinetoterapie și motricitate specială
Antrenor: –
Alte competențe:
• Profesor titular, gradul I – Educație fizică și sport;
• Campion național și vicecampion național – Campionatul Național de Dans sportiv (19-35 ani);
• Membru organizator al Conferinței naționale „Cultură, sport și educație la 100 de ani de la Marea Unire”, ediția I, desfășurată la Universitatea „Eftimie Murgu” din Reșița;
• Membru organizator al Conferinței naționale „Sport și educație sub semnul performanței”, ediția II, desfășurată la Universitatea „Eftimie Murgu” din Reșița;
• Obținerea Certificatului de absolvire – FORMATOR;
• Absolvirea programului de formare ”Metode și instrumente pentru incluziune școlară”
• Absolvirea programului de formare continuă „Managementul clasei de elevi – gestionarea situațiilor de criză”;
• Absolvirea programului de formare continuă „Metode interactive de predare – învățare”;
• Absolvirea cursului „Didactica sportului adaptat”;
• Absolvirea cursului „ȘAHUL ÎN CURRICULUM-UL LA DECIZIA ȘCOLII”
• Absolvirea cursului de formare „Realizarea materialelor suport folosind programe specifice”;
• Absolvirea cursului de formare „Utilizarea și gestionarea platformelor educaționale”
• Participare la Seminarul „Activități fizice adaptate pentru incluziune socială”;
• Participare la seminarul „În sport toți suntem la fel”, desfășurat la Universitatea „Eftimie Murgu” din Reșița;
• Participare la sesiunea de formare organizată de Grupul EDUCATIVA în proiectul EDMUNDO A World of Education;
• Participare la sesiunea de formare din cadrul proiectului „Managementul capitalului intelectual din cadrul Universității ”Eftimie Murgu” din Reșița”;
• Participare la sesiunea de formare din cadrul proiectului Erasmus Plus Sport „Avertizarea asupra neregulilor din sport prin educație și formare”
• Participare la organizarea proiectului european Erasmus+ „Learning in Plurality”, organizat la Colegiul Național „Diaconovici-Tietz” Reșița;
• Participare în cadrul programului postuniversitar de perfecționare profesională în vederea dezvoltării de competențe didactice „Împreună universități și angajatori. Un sistem integrat de programe educaționale inovative”.

Lect. univ. dr. Dan-Mihai ROHOZNEANU

ROHOZNEANU DAN MIHAI

Email: dan.rohozneanu@ubbcluj.ro

Telefon: +40723 276400

Profil
Funcția didactică: lector universitar doctor în cadrul Departamentului de Jocuri Sportive, Facultatea de Educație Fizică și Sport, Universitatea Babeș-Bolyai (Centrul Universitar UBB din Reșița).
Domenii de interes: Educație fizică și sport, Handbal, Fitness, Handbal pe plajă.

Pregătire profesională
Doctorat: 2010-2014 – Doctorat specializare Educație Fizică și Sport – Universitatea din Pitești – Facultatea de Educație Fizică și Sport
Masterat: 2007-2009 – Masterat – Management și Impresariat Sportiv – Universitatea de Vest „Vasile Goldiș” din Arad, Facultatea de Educație Fizică și Sport
Licență: 2003-2007 – Licențiat în Educație Fizică și Sport – Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava, Facultatea Educație Fizică și Sport
Antrenor: Senior
Alte competențe: 

Lect. univ. dr. Silvia-Sorina ZUIAC

ZUIAC SILVIA SORINA

Email: silvia.zuiac@ubbcluj.ro

Telephone: 0743 992941

Profil
Funcția didactică: Lector universitar doctor în cadrul Departamentului de Jocuri Sportive, Facultatea de Educație Fizică și Sport, Universitatea Babeș-Bolyai (Centrul Universitar UBB din Reșița).
Domenii de interes: Medicina internă, Anatomie și biomecanică, Fiziologie, Primul ajutor.

Pregătire profesională
Doctorat: Medicină, Specializarea Medicină internă
Masterat:
Licență: Medicină Generală
Alte competențe: Curs psihopedagogic nivel I și II

Cadru asociat dr. Veronica-Mihaela GUȘE

GUȘE D. VERONICA-MIHAELA

Email: veronica.guse@ubbcluj.ro
Telefon: 0755 356660

Profil
Funcția didactică: Cadru didactic asociat în cadrul Departamentului de Jocuri Sportive, Facultatea de Educație Fizică și Sport, Universitatea Babeș-Bolyai (Centrul Universitar UBB din Reșița).
Domenii de interes: Educație fizică, Atletism, Sociologia sportului, Știința sportului, Antrenament sportiv.

Pregătire profesională
Doctorat: Doctorand – Știința sportului și educației fizice
Masterat: Educație fizică și sportivă
Licență: Educație fizică și sportivă
Antrenor:
Alte competențe:
Absolvirea cursului „Abordări moderne în psihopedagogia specială”, Universitatea din București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, în anul universitar 2013-2014;
Absolvirea cursului de Formator, Universitatea „Eftimie Murgu” din Reșița, 2016;
Absolvirea cursului de Manager de proiect, Universitatea „Eftimie Murgu” din Reșița, 2017;
Absolvirea cursului de Management educațional, Casa Corpului Didactic Mehedinți, 2017;
Absolvirea cursului de Abordări actuale și de perspectivă în Curriculum de Instruire, evaluare în activitatea curentă a cadrelor didactice, Universitatea „Eftimie Murgu” din Reșița, 2017.

Informații utile pentru studenți

Regulament pentru sportivii de performanţă

Procedura de decontare a abonamentelor de călătorie pe mijloacele de trasnport local în comun ale studenților UBB

Pentru decontarea abonamentelor de călătorie pe mijloace de transport local în comun este necesar să accesați această pagină!

Cerere tip recunoastere note DOCX / PDF


Dragi studenți,
Vă reamintim că până la data de 30 mai 2025 trebuie să finalizați completarea contractelor de studiu pentru anul universitar următor.
Studenții din anii I și II licență trebuie doar să completeze contractele online, fără a le lista și semna. Studenții din anii I Master trebuie doar să completeze contractele online, fără a le lista și semna. Completarea este obligatorie pentru toți studenții, în lipsa ei nu se poate face înregistrarea în anul următor.
Completarea contractelor se face prin platforma AcademicInfo UBB.
Pentru detalii sau întrebări vă rugăm să luați legătura cu tutorii de an.
Vă mulțumim pentru seriozitate și colaborare!
Secretariatul FEFS – CUUBBR


Cererile pentru:
– întrerupere studii,
– revenire din întrerupere,
– prelungire de școlaritate,
– mobilități (transfer),
– reînmatriculare

Se vor trimite pe mail în perioada 01.09-05.09.2025 (în 05.09.2025 până la ora 12:00) la următoarea adresă de mail:
pentru EFS-LR: florentina.babin@ubbcluj.ro
pentru EFȘAE: florentina.babin@ubbcluj.ro


Grupe studenți
EFS I – EFS II – EFS III – EFS III Prelungire / EFSAE I – EFSAE II


Glisare provizorie
EFS II – EFS III / EFSAE II


Burse

Repartizare fond burse

Performanță categoria 2

Tabel cu studentii propusi pentru bursa de ajutor social ocazional îmbrăcăminte și încăltăminte
Tabel cu studenții propusi pentru bursa de ajutor social – buget
Tabel cu studenții propusi pentru bursa de ajutor social – extrabuget
Tabel cu studenții respinși pentru bursa de ajutor social
Tabel cu studenții respinși pentru bursa de ajutor social din fonduri proprii ale UBB

Listele cu studenții beneficiari de bursă de performanță (I și II) pe semestrul II al anului universitar 2024-2025 au fost afișate în data de 27 martie 2025 ora 12:00. Eventualele contestaţii fondate se vor depune la secretariatul facultăţii până în data de 31 martie 2025, ora 12:00.
Comisia de burse pe facultate


În atenția studenților beneficiari de burse!
Studentii care nu au mai beneficiat niciodată de bursă sau din motive justificate doresc schimbarea contului IBAN au la dispoziție două căi de transmitere sau de modificare a contului IBAN:
1. să trimită un document bancar la adresa social@ubbcluj.ro scanat/pozat de unde sa reiasă că sunt titularii contului. Pe documentul bancar să își scrie CNP-ul, facultatea la care studiază, tipul bursei (performanță I, performanță II, socială), în ce an de studiu sunt și să menționeze dacă și-au schimbat numele (unde e cazul).
2. în AcademicInfo la secțiunea “Burse” s-a introdus un câmp nou unde se poate încărca sau modifica IBAN-ul, după caz.

Model cerere bursă

  • IMPORTANT: CNP-urile trebuie obligatoriu completate înainte de încărcarea dosarului de bursă pentru toate persoanele din componența familiei, respectiv studentul titular. Ulterior aceste date nu mai pot fi completate.
  • Perioada de depunere a dosarelor este 24.02.2025 ora 08:00 – 14.03.2025 ora 16:00
  • DUPĂ DATA DE 14.03.2025 ORA 16:00 NU SE MAI ACCEPTĂ COMPLETĂRI CU ACTE JUSTIFICATIVE LA DOSARELE DE BURSĂ SOCIALĂ.
  • IMPORTANT: Dosarul electronic încărcat în platformă va cuprinde documentele în ordinea prezentată în formularul „Verificare conformitate” din Regulamentul de burse, cu paginile numerotate în ordinea prezentată și semnate  pe fiecare pagină, cu toate documentele  într-un singur fișier în format .pdf în platforma de la adresa: https://burse.inscrieri.ubbcluj.ro/.
  • Toti studenții care vor depune dosar pentru obținerea bursei pe caz social trebuie să încarce în platformă Acordul olograf propriu (Anexa 12) și al membrilor familiei (Anexa 13) privind prelucrarea datelor cu caracter personal, pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei de ajutor social. În baza acestora, UBB va solicita organului fiscal adeverința de venit pe ultimele 12 luni anterioare cererii.
  • VENITUL MAXIM ADMIS PE MEMBRU DE FAMILIE: venit net de 2262,25 lei/membru de familie pe lunile februarie 2024 – ianuarie 2025
  • Studenții care încarcă pe platforma actele de bursa socială vor primi informații privind neconcordanța actelor pe e-mail de student al UBB!! (Click pe regulament)
  • Studenții nu vor solicita organelor fiscale Adeverințele de venit, această sarcină va fi preluată de către unul din membrii Comisiei de burse, în baza acordurilor olografe ale solicitantului și membrilor familiei.
  • În cazul în care părinții studentului lucrează sau domiciliază în străinătate, sau dacă veniturile familiei sunt ZERO, este nevoie de ANCHETĂ SOCIALĂ
  • Pentru studenții care provin din familii ale căror venituri lunare nete medii pe membru de familie sunt mai mici decât salariul de bază minim net pe economie precizat dosarul va curpinde:
    1. Anexa 7
    2. Anexa 8 – veniturile se vor completa de către student în baza veniturilor familiei din ultimele 12 luni precizate
    3. Anexa 9
    4. Anexa 10
    5. Anexa 12 – acordul olograf = semnătură scrisă de mână
    6. Anexa 13 – acordul olograf = semnătură scrisă de mână
    7. Copie a cărţii de identitate ale aplicantului și ale părinților
    8. Copie a certificatului de naștere a aplicantului
    9. Copii ale certificatelor de naștere și ale cărților de identitate membri ai familiei, aflați în întreținerea părinților
    10. Declarație pe propria răspundere a unuia dintre membrii majori ai familiei, pentru membrii majori ai familiei fără discernământ sau copii minori aflați în întreținerea familiei, care nu urmează o formă de învățământ și nici nu obțin venituri proprii
  • Pentru studenții orfani de unul sau ambii părinți sau cei care provin din familii, monoparentale dosarul va cuprinde după caz:
    1. Anexa 7
    2. Anexa 8 – veniturile se vor completa de către student în baza veniturilor familiei din ultimele 12 luni precizate
    3. Anexa 9
    4. Anexa 10
    5. Anexa 12 – acordul olograf = semnătură – de mână
    6. Anexa 13– acordul olograf = semnătură scrisă de mână
    7. Copie a cărţii de identitate ale aplicantului și a părintelui după caz
    8. Copie a certificatului de naștere a aplicantului
    9. Copii a/ale certificatelor de deces al/ale părinților
    10. Declaratie pe propria răspundere a părintelui privind starea civilă din care să reiasă faptul ca nu este căsătorit (dacă este cazul)
    11. Copie după hotărârea judecătorească prin care a fost pronunțat divorțul sau copie după certificatul de divorț eliberat de notarul public la desfacerea căsătoriei (dacă este cazul)
    12. Copie după hotărârea judecătorească prin care a fost instituită tutela (dacă este cazul)
  • Pentru studenţii care solicită bursă socială pe criteriul medical, dosarul va curpinde:
    1. Anexa 9
    2. Anexa 11
    3. Anexa 12 – acordul olograf = semnătură de mână
    4. Copie a cărţii de identitate ale aplicantului
    5. Document medical eliberat de un medic specialist (care a promovat examenul de specialitate în domeniul diagnosticului sau medic primar cu competențe în domeniul diagnosticului), altul decât medicul de familie, respectiv Certificat de încadrare în grad de handicap permanent grav sau accentuat, în care să se prezinte evoluția și tabloul clinic al problemei medicale de care suferă studentul și care se încadrează în categoriile de boli specificate la art 16 din Regulamentul de burse, alin. 5, punctul 2- încadrarea o poate face medicul specialist, medicul de familie sau medicul arondat facultății și trebuie precizată pe document.
  • Documentele medicale vor fi vizate obligatoriu de medicul de familie sau de medicul de familie studențesc că suferă de una din afecțiunile prevăzute de Ordinul 6.742/4.12.2023 și se încadrează și articolul 10 alineatul (9), litera b), prin MENȚIONAREA CLARĂ a acestui lucru pe documentele medicale și anume: 1) studenții  bolnavi de tuberculoză, care se află în evidența unităților medicale – pe perioada tratamentului tuberculotic, 2) celor care suferă de diabet insulinonecesitant, 3) boli maligne, 4) sindromuri de malabsorbție severe, 5) boală cronică de rinichi în program de dializă, 6) astm bronșic persistent moderat sau sever, 7) epilepsie grad mal, 8) cardiopatii congenitale, 9) hepatită cronică cu fibroză avansată (stadiul  F3 sau F4), 10) glaucom, 11) miopie gravă, 12) boli imunologice autoimune forme  severe, 3)  boli rare atestate de un medic specialist, 14) tulburări din spectrul autist, 15) boli hematologice  severe care necesită tratament continuu sau spitalizări frecvente (hemofilie, talasemie, etc.), 16) suditate bilaterală, 17) fibroză chistică, 18) cei infestați cu virusul HIV sau bolnavi de  SIDA, 19) cei cu deficiențe locomotorii severe, 20) studenți care prezintă un Certificat de încadrare în grad de handicap permanent grav sau accentuat, fără a se lua în considerare  nivelul venitului mediu pe membru de familie.

Pe documentul medical trebuie să scrie clar conf. Ordinului 6.742/4.12.2023, încadrarea diagnosticului precizat una din caracteristici: persistent, moderat sau sever.

Hotărârea nr. 25/19.02.2024 privind aprobarea Regulamentului de acordare a burselor pentru studenți

Calendar de acordare a burselor / sem. II 2024-2025

Anexa 7_Model cerere acordare bursă ajutor social
Anexa 8_Declarație venituri
Anexa 9_Declarație depunere dosar mijloace electronice
Anexa 10_Verificare conformitate dosar bursă socială
Anexa 11_Verificare conformitate dosar bursă socială – caz medical
Anexa 12_Acord prelucrare date caracter personal student
Anexa 13_Acord prelucrare date caracter personal


Criterii:

  1. îndeplinirea integrală a obligaţiilor prevăzute în planul de învăţământ (60 credite/ an universitar);
  2. rezultate deosebite la competiții de mare anvergură seniori, tineret, juniori (obligatoriu în discipline sportive olimpice): Jocuri Olimpice, Campionate Mondiale, Campionate Europene, campionate Mondiale/Europene Universitare, competiții ce aduc prestigiu de imagine Universității Babeș-Bolyai, în perioada în care au statutul de student UBB sau în cele 12 luni calendaristice precedente.

Dosarul de candidatură, întocmit de studenții care solicită bursă specială pentru activitatea sportivă va cuprinde:

  1. curriculum vitae;
  2. copii după documentele care atestă rezultatele obţinute la concursurile sau manifestările sportive la care a participat;
  3. recomandarea cadrului didactic sub îndrumarea căruia s-a desfăşurat activitatea sportivă.

Formulare bursă socială
Formulare bursă socială – caz medical

Declarație Bursă_documente electronic

Taxe de școlarizare / termene de plată

În anul universitar 2024 – 2025 taxa de școlarizare se poate achita în patru tranșe egale, valoarea totală a taxei fiind de 4.000 lei.

• Tranșa I: 1.000 lei /15 oct. 2024
• Tranșa a II-a: 1.000 lei / 05 dec. 2024
• Tranșa a III-a: 1.000 lei / 15 mar. 2025
• Tranșa a IV-a: 1.000 lei / 15 mai 2025

Se va acorda o reducere de 10% la achitarea integrală a taxei de școlarizare până în data de 15 octombrie 2024.
Penalizarea este de 0,04% pe zi pentru cei care nu achită rata la termen.

Plata ratei se va face on-line utilizand platforma academicinfo sau prin transfer bancar la Trezoreria Cluj-Napoca / RO35TREZ21620F330500XXXX / Cod Fiscal 4305849

La detalii de plată se vor specifica obligatoriu numele și prenumele, specializarea și facultatea.

Anunț reduceri taxe an universitar 2024-2025

Cerere reducere taxă


Tutoriat

Tutori de an / consultații


Cazare

Condiții subvenții cazare

Cerere subvenție individuală cazare


„Euro200” este programul național care vine în sprijinul elevilor și studenților cu posibilități financiare reduse în vederea achiziţionării de calculatoare.

Programul Euro 200 – Centrul Universitar al UBB din Reşiţa

Studenții care pot beneficia de program trebuie să se încadreze în următoarele criterii de eligibilitate:

– student/ă în vârstă de pănă la 26 de ani
– venit brut lunar de maximum 500 lei / membru de familie
– promovarea anului precedent cu minimum 45 de credite (pentru studenții din anii II – IV)

OPORTUNITATE UNICĂ PENTRU STUDENTELE UBB!!!

Facultatea de Educație Fizică și Sport, în parteneriat cu organizația europeană Beach Golf Sports Association, vă invită să participați la proiectul internațional „Lady Woods Golf”, finanțat prin programul Erasmus+ Sport!

✔ Cine poate participa?
✅ Studente UBB cu vârsta între 18–45 ani, interesate să se implice în sport, management sportiv și activități inovatoare.
✅ Nu este necesară experiență în golf! Se folosește metoda beachgolf, ușor de învățat în câteva minute.
✅ Cunoștințe minime de limba engleză.

📅 Etape:
▶ Participare la un curs intensiv GRATUIT de 4 zile, în perioada 2–6 iunie 2025, organizat la Cluj-Napoca, unde veți învăța:
• Management sportiv;
• Elemente de golf și beachgolf;
• Soft skills esențiale (leadership, comunicare, adaptabilitate).

Totul este organizat de o echipă internațională care vine în România cu echipamentele necesare.

▶ La final, dintre cele 30 de participante selectate inițial, vor fi alese cele mai bune 15 studente care vor reprezenta România la competiția finală europeană din Pescara, Italia (septembrie 2025)!
✈ Cheltuielile de transport, cazare și masă sunt acoperite integral de organizatori.

🌍 Ce câștigi?
🔹 Experiență internațională;
🔹 Pregătire ca „BGSA Manager”, cu perspective de implicare în proiecte europene;
🔹 Posibilitatea de a dezvolta evenimente sportive inovatoare în România.

📌 Cum aplici?
Completează formularul online aici 👉 https://forms.office.com/e/KMxZxdMR6h
📅 Deadline înscriere: 13.05.2025
Persoana Contact: Lect. Dr. Gherman Alexandru Andrei

⚠ Atenție! Sunt disponibile doar 30 de locuri – aplică rapid!

Tabere studențești

Metodologie privind organizarea taberelor studențești de vara 2025

Calendarul de desfasurare al taberelor studentesti de vara 2025

Componenta comisiei de evaluare pentru taberele studentesti de vara 2025

Anexe la Metodologia privind organizarea taberelor studențești 2024 (cerere pentru ocuparea unui loc si declaratie)

Situatia locurilor pe CCS

Situația locurilor pe facultăți

Pentru alte detalii click aici!


Programul TIC4UBB

Universitatea Babeș-Bolyai a semnat un contract de finanțare în cadrul Programului Operațional Competitivitate, pentru implementarea unui proiect cu titlul ”TIC4UBB”, ID 144800.
Prin intermediul proiectului s-au achiziționat 2000 de laptopuri cu conexiune la internet inclusă pentru o perioadă limitată de timp.

Studenții eligibili pentru a intra în posesia unui laptop cu conexiune la internet trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
(1) să fie studenți înmatriculați la una dintre facultățile din cadrul Universității Babeș-Bolyai, la învățământ cu frecvență, nivel licență sau master;
(2) să fie beneficiari de bursă de ajutor social și/sau de bursă de ajutor social ocazional.
Persoanele eligibile interesate să intre în posesia unui laptop cu conexiune la internet vor trebui să completeze următorul document:
Anexa 1 – Cerere de înscriere în grupul țintă al proiectului împreună cu Acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal și să îl transmiteți la adresa de mail razvan.tofan@ubbcluj.ro
Dacă numărul laptop-urilor va fi mai mic decât numărul solicitanților eligibili va exista un proces de selecție conform metodologiilor anexate.
Menționăm că laptopurile vi se dau în folosință pe perioada în care îndepliniți cumulativ condițiile de eligibilitate menționate mai sus.

Calendar selecție grup-țintă

– 6 – 9 mai 2025 – transmiterea intenției de către studenți
– 13 mai – afișare liste preliminare
– 14 mai – primire contestații
– 16 mai – soluționare contestații
– 20 mai – afișare rezultate contestații și listele finale

Lista finală a beneficiarilor de laptopuri prin programul TIC4UBB, pentru anul universitar 2024 – 2025 / semestrul 1
Lista provizorie a beneficiarilor de laptopuri prin programul TIC4UBB, pentru anul universitar 2024 – 2025 / semestrul 1

Licență

EFS I / EFS II / EFS III

Master

EFSAE I / EFSAE II

Programarea examenelor

EFS 1 / EFS 2

EFSAE 1

Programarea examenelor / ani terminali

EFS 3

EFSAE 2

18 – 21 iunie 2025 – Sesiunea de lichidare

Ghid UBB privind modalitatea de contestare a evaluării

Formular de contestație

Regulament examene finalizare studii

Ghid redactare lucrări licență / disertație

Probele examenului de licență / tematica și bibliografie

Licență


PROGRAMUL DESFĂŞURĂRII EXAMENULUI DE LICENȚĂ – sesiunea IULIE 2025

Declarație pe proprie răspundere


Comisii


Proba 1 – Repartizarea pe săli

Proba 2 – susținerea lucrării


REZULTATELE probei scrise din cadrul examenului de licență sunt încărcate pe platforma ACADEMIC INFO.

Eventualele contestaţii se vor depune la Secretariatul Facultăţii de Educaţie Fizică şi Sport – până în data de 02 iulie 2025 ora 9:00.

Rezultate contestatii

Disertație


PROGRAMUL DESFĂŞURĂRII EXAMENULUI DE DISERTAŢIE – sesiunea IULIE 2025

Declarație pe proprie răspundere


Comisii


Repartizarea pe săli

Regulament admitere an universitar 2025 – 2026

LICENȚĂ – Septembrie 2025

  • Locuri vacante
  • Acte inscriere
  • Anunt privind retragerea de la studii

Planificare traseu aplicativ
Rezultate traseu aplicativ

Eventualele contestații, la probele scrise, se vor depune personal la Secretariatul Facultății de Educație Fizică și Sport, în termen de 24 de ore de la data afișării rezultatelor.
Conform Art.31 din Regulamentului de admitere în U.B.B., rezultatul probelor practice nu se poate contesta!

MASTERAT – Septembrie 2025

  • Locuri vacante
  • Acte inscriere
  • Anunt privind retragerea de la studii

Planificare sustinere eseu
Rezultate preliminarii sustinere eseu

Eventualele contestații, la probele scrise, se vor depune personal la Secretariatul Facultății de Educație Fizică și Sport, în termen de 24 de ore de la data afișării rezultatelor.
Conform Art.31 din Regulamentului de admitere în U.B.B., rezultatul probelor practice nu se poate contesta!

REZULTATE LICENȚĂ

Lista candidati admisi
Acte necesare confirmare loc

Rezultate finale

REZULTATE MASTERAT

Lista candidati admisi
Acte necesare confirmare loc

Rezultate finale

LICENȚĂ

  • Criterii și calendar
  • Traseul aplicativ
  • Cifra de scolarizare
  • Criterii specifice pentru sportivii de mare performanță
  • Taxe admitere
  • Comisia de admitere
  • Acte inscriere
  • Anexa 2

Planificare traseu aplicativ
Rezultate traseu aplicativ
Rezultate traseu aplicativ cu note
Conform Art.31 din Regulamentului de admitere în U.B.B., rezultatul probelor practice/orale, nu se poate contesta!

MASTERAT

  • Criterii și calendar
  • Tematică și bibliorafie
  • Cifra de scolarizare
  • Taxe admitere
  • Comisia de admitere
  • Ghid eseu academic
  • Acte inscriere
  • Anexa 2

Planificare sustinere eseu
Rezultate preliminarii sustinere eseu
Conform Art.31 din Regulamentului de admitere în U.B.B., rezultatul probelor practice/orale, nu se poate contesta!

REZULTATE LICENȚĂ

Lista candidati admisi
Acte necesare confirmare loc

Rezultate finale

REZULTATE MASTERAT

Lista candidati admisi
Acte necesare confirmare loc

Rezultate finale

Pentru alte informații click aici pemtru programe de licență și aici pentru programe de master.

Puteți consulta Broșura admitere 2024

Anunț TAXĂ admitere

Obținerea de laptop-uri din fonduri europene pentru studenții beneficiari de bursă socială

Calendar

  • 20 – 29 noiembrie 2023 – transmiterea intenției de către studenți
  • 5 decembrie 2023 – afișare liste/rezultate preliminare
  • 6 decembrie 2023 – primire contestații
  • 7 decembrie 2023 – soluționare contestații
  • 8 decembrie 2023 – afișare rezultate contestații și liste finale

Universitatea Babeș-Bolyai a semnat un contract de finanțare în cadrul Programului Operațional Competitivitate, pentru implementarea unui proiect cu titlul TIC4UBB, ID 144800.
Prin intermediul proiectului s-au achiziționat 2000 de laptopuri cu conexiune la internet inclusă pentru o perioadă limitată de timp.

Studenții eligibili pentru a intra în posesia unui laptop cu conexiune la internet trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
(1) să fie studenți înmatriculați la una dintre facultățile din cadrul Universității Babeș-Bolyai, la învățământ cu frecvență, nivel licență sau master;
(2) să fie beneficiari de bursă de ajutor social și/sau de bursă de ajutor social ocazional.

Persoanele eligibile interesate să intre în posesia unui laptop cu conexiune la internet vor trebui să completeze următorul document:
• Anexa 1 – Cerere de înscriere în grupul țintă al proiectului împreună cu Acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal
și să îl transmiteți la adresa de mail _______________

Dacă numărul laptop-urilor va fi mai mic decât numărul solicitanților eligibili va exista un proces de selecție conform metodologiilor anexate.

Menționăm că laptopurile vi se dau în folosință pe perioada în care îndepliniți cumulativ condițiile de eligibilitate menționate mai sus.

Anexa 1 – selecție


ÎN ATENȚIA STUDENȚILOR SPORTIVI DE ÎNALTĂ PERFORMANȚĂ!
Cererile pentru scutirea parțială de frecvență și sesiune prelungită, respectiv toate documentele justificative, se depun sau se transmit în format electronic până în data de 10 noiembrie 2022, ora 12:00, la secretariatul FEFS Reșița sau la următoarea adresă de e-Mail florentina.babin@ubbcluj.ro.

Centrul Universitar UBB din Reşiţa

Piaţa Traian Vuia, Nr. 1 – 4
320085, Reşiţa, Caraş-Severin, România
+40 374 810705
centru.resita@ubbcluj.ro

SOCIAL MEDIA

CUUBBR pe facebook      CUUBBR pe Instagram

Protecția datelor

Politica de protecție a datelor cu caracter personal a UBB

Copyright © 2020-2025 Centrul Universitar UBB din Reşiţa
  • Link to Facebook
  • Link to Instagram
  • Link to Mail
Scroll to top Scroll to top Scroll to top
Deschide bara de unelte Instrumente de accesibilitate

Instrumente de accesibilitate

  • Mărește textulMărește textul
  • Micșorează textulMicșorează textul
  • Tonuri de griTonuri de gri
  • Contrast mareContrast mare
  • Contrast negativContrast negativ
  • Fundal luminosFundal luminos
  • Legături subliniateLegături subliniate
  • Font lizibilFont lizibil
  • Resetează Resetează