Cadrele didactice
Prof. univ. dr. Claudia-Livia PAU - Coordonator academic (AP_IF, AP_ID, APE)
Discipline predate: Drepturile și libertăți fundamentale – AP; Drept European; Protecția internațională a drepturilor omului; Drepturile omului și strategii anti-discriminatorii; Legislatie școlară; Jurisprudența CEDO.
Domenii de expertiză: Interpretarea, corelarea şi utilizarea adecvată a conceptelor specifice drepturilor omului din perspectiva elementelor de extraneitate; Aplicarea teoriilor, metodologiilor şi paradigmelor dreptului intern şi internaţional; Capacitatea de a comunica raţionamentele ce au fundamentat interpretarea juridică în domeniul dreptului european şi internaţional.
Contact: claudia.pau@ubbcluj.ro
Conf. univ. dr. Florența-Diana TĂNASE - Coordonator program AP_ID
Discipline predate: Economie; Politici macroeconomice; Mediul de afaceri european.
Domenii de expertiză: Analiza determinanților competitivității economice la nivel micro și macroeconomic; Studiul capitalului intelectual; Analiza variabile explicative ale comportamentului consumatorului.
Contact: diana.tanase@ubbcluj.ro
Lect. univ. dr. Mihaela MARTIN
Discipline predate: Comunicare în Administrație Publică, Politici Publice, Sociologia Integrării Europene, Istoria Doctrinelor Pedagogice.
Domenii de expertiză: Istorie locală, Identitate națională, Construcție europeană.
Contact: mihaela.martin@ubbcluj.ro
Lect. univ. dr. Nicoleta-Adriana ODINĂ
Discipline predate: Teoria generală a dreptului; Arhivistică şi documentaristică; Drept constituţional şi instituţii publice; Elemente de drept penal şi procedură penală; Introducere în ştiinţe sociale şi politice; Introducere în ştiinţe sociale şi politice; Managementul proiectelor; Managementul instituţiilor publice; Sistemul jurisdicţional al uniunii europene; Dreptul afacerilor; Drept comercial.
Domenii de expertiză: Drept Public; Ştiinţe Administrative.
Contact: nicoleta.odina@ubbcluj.ro
Lect. univ. dr. Alina-Simona-Zora STANCOVICI
Discipline predate: Introducere în ştiinţele social-politice; Drept civil; Drept civil: contracte şi succesiuni; Elemente de drept penal şi procedură penală; Drept civil: familia şi ocrotirea copilului; Politici publice şi politici sociale; Elemente de drept în asistenţa socială; Adopţie şi plasament familial; Elemente de planificare strategică; Dreptul afacerilor; Dreptul intern şi european al muncii.
Domenii de expertiză: Însuşirea fundamentelor privind trăsăturilor definitorii ale sistemului juridic; Cunoaşterea şi înţelegerea legislaţiei aferente domeniului; Explicarea noţiunilor şi termenilor specifici; Interpretarea legislaţiei aplicabile domeniului.
Contact: alina.stancovici@ubbcluj.ro
Lect. univ. dr. Rustin CIASC
Discipline predate:Elemente de drept penal și procedură penală, Elemente de drept civil și procedură civilă, Dreptul afacerilor comunitare
Domenii de expertiză: drept penal, cooperare judiciară internațională în materie penală, drept comunitar
Contact: rustin.ciasc@ubbcluj.ro
Lect. univ. dr Nicolae SAVA
Discipline predate: Funcția publică europeană; Sisteme administrative comparate; Drept și legislație în asistența socială.
Domenii de expertiză: Administrație publică europeană; Drept european și internațional; Asistență socială.
Contact: nicolae.sava@ubbcluj.ro
Lect. univ. dr. Sofia STOIAN
Structura anului de învățământ 2023-2024
SEMESTRUL I
28.09.2023 – 29.09.2023 pregătirea anului universitar
02.10.2023 – 22.12.2023 activitate didactică 12 săptămâni (Joi, 30.11.2023, Sfântul Andrei – zi liberă și Vineri, 01.12.2023, Ziua Marii Uniri – zile libere)
25.12.2023 – 07.01.2024 vacanță de Crăciun 2 săptămâni
08.01.2024 – 21.01.2024 activitate didactică 2 săptămâni
22.01.2024 – 11.02.2024 sesiune de examene 3 săptămâni (Miercuri, 24.01.2024, Ziua Unirii Principatelor Române – zi liberă)
12.02.2024 – 18.02.2024 vacanță 1 săptămână
19.02.2024 – 25.02.2024 sesiune de restanțe* 1 săptămână
SEMESTRUL II
26.02.2024 – 05.05.2024 activitate didactică 10 săptămâni (Miercuri, 01.05.2024, Ziua Muncii – zi liberă și Vineri, 03.05.2024, Vinerea Mare – zi liberă)
06.05.2024 – 12.05.2024 vacanța de Paști 1 săptămână
13.05.2024 – 09.06.2024 activitate didactică 4 săptămâni
10.06.2024 – 30.06.2024 sesiune de examene 3 săptămâni (Luni, 24.06.2024, a II-a zi de Rusalii – zi liberă)
01.07.2024 – 07.07.2024 vacanță 1 săptămână
08.07.2024 – 14.07.2024 sesiune de restanțe* 1 săptămână
15.07.2024 – 28.07.2024 perioada de practică** 2 săptămâni (unde este cazul)
29.07.2024 – 29.09.2024 vacanță 9 săptămâni
SEMESTRUL II – Anii terminali
26.02.2024 – 05.05.2024 activitate didactică 10 săptămâni (Miercuri, 01.05.2024, Ziua Muncii – zi liberă și Vineri, 03.05.2024, Vinerea Mare – zi liberă)
06.05.2024 – 12.05.2024 vacanța de Paști 1 săptămână
13.05.2024 – 26.05.2024 activitate didactică 2 săptămâni
27.05.2024 – 09.06.2024 sesiune de examene 2 săptămâni
10.06.2024 – 16.06.2024 sesiune de restanțe 1 săptămână
17.06.2024 – 30.06.2024 pregătirea examenului de licență/disertație 2 săptămâni (Luni, 24.06.2024, a II-a zi de Rusalii – zi liberă)
01.07.2024 – 07.07.2024 examen de licență/disertație 1 săptămână
* Sesiunea de restanțe se poate organiza fie în februarie/iulie, fie în prima săptămână a lunii septembrie.
**Conform Ordinului MECTS nr. 3.955 din 9 mai 2008 (MO nr. 440/12.06.2008) privind aprobarea Cadrului general de organizare a stagiilor de practică în cadrul programelor de studii universitare de licență și de masterat (Art.4, alin.2) – Perioada de desfășurare a stagiului de practică poate fi cuprinsă atât în cursul anului universitar, cât și în perioada vacanțelor universitare.
Planuri de învățământ
Administraţie Publică Europeană (APE)
Plan de învăţămânț valabil din anul univ. 2023-2024
Plan de învățământ DPPD Nivelul II
Fișele disciplinelor din planul de învățământ
Administraţie publică (AP)
În perioada 01.08 – 02.09 secretariatul FSPAC va fi închis (concediu de odihnă). Vă mulțumim pentru înțelegere!
Taxe de școlarizare / termene de plată
Taxa de şcolarizare se achită integral sau în rate, la termenele şi în condiţiile stabilite şi anunţate de universitate.
Licență
În anul universitar 2023-2024, taxa de școlarizare este în cuantum de 2.900 lei.
Masterat
În anul universitar 2023-2024, taxa de școlarizare este în cuantum de 3.100 lei.
Programare examene
Programare examene ani terminali
Finalizare studii 2024
PROGRAMAREA SUSŢINERII EXAMENULUI DE LICENŢĂ sesiunea IULIE 2024
SPECIALIZAREA: ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ – IF / ID
(absolvenți promoția 2024)
Specializarea | Forma | Linia de studiu | Examen SCRIS | Susținerea lucrării | ||
de inv. | data | ora | data | ora | ||
ADMINISTRAȚIE PUBLICĂ_Reșița | IF | română | 01 iulie 2024, sala: AMFITEATRU MARE | 12:00 | 03 iulie 2024, sala: A17 | 9:00 |
ID |
IMPORTANT SUSȚINERE LICENTĂ – PROBA SCRISĂ!
Pentru examenul scris este nevoie (OBLIGATORIU) ca fiecare student sa aibă un marker / edding NEGRU
La începerea probei candidații se vor legitima cu un act de identitate, de preferat carte de identitate sau carnet de student vizat la zi.
Perioada de înscriere la examenul de licență se prelungește până în data de 25 iunie 2024, iar la examenul de disertație se prelungește până în data de 26 iunie 2024.
Bareme combinate licență
Admiterea la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării se organizează în acest an online!
Regulament admitere licență FSPAC / Regulament admitere masterat FSPAC
Programe de studiu la care se organizează concurs de admitere la Extensia Reșița / 2024 – Pagina este în actualizare
Facultatea | Domeniul | Specializare RO | Nivel de studiu | Limba de predare | Forma de învățământ | Locuri buget / taxă |
Etnici bursă / fără |
Taxă școlarizare (lei) |
Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării | Ştiinţe administrative | Administrație publică
Administrație publică Administrație publică europeană |
Licență
Licență Master |
RO RO RO |
IF ID IF |
17 / 30 0 / 75 20 / 30 |
2 / 1 0 / 0 0 / 0 |
2.900
2.800 3.100 |
LICENȚĂ – specializări, locuri, taxe
Specializări licență | Locuri buget | Locuri taxă | Locuri etnici | Taxă școlarizare |
Administrație Publică Reșița – RO | – | – | – | 2.900 lei |
Administrație Publică Reșița – RO, învățământ la distanță | – | – | – | 2.800 lei |
Calendar admitere LICENȚĂ
Sesiunea IULIE
Înscrierea candidaților: 15 – 19 iulie
Rezultate inițiale: 22 iulie
Contestații, înregistrarea observațiilor, erorilor, omisiunilor: în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor
Confirmarea ocupării locului: 23 – 25 iulie
Depunerea cererilor de redistribuire pentru candidații „în așteptare”: 23 – 25 iulie
Rezultate după redistribuiri: 27 iulie
Confirmarea ocupării locului după redistribuire: 28 – 29 iulie
Rezultate finale: 31 iulie
Sesiunea SEPTEMBRIE
Înscrierea candidaților: 4 – 6 septembrie
Rezultate inițiale: 8 septembrie
Contestații, înregistrarea observațiilor, erorilor, omisiunilor: în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor
Confirmarea ocupării locului: 9 – 10 septembrie
Depunerea cererilor de redistribuire pentru candidații „în așteptare”: 9 – 10 septembrie
Rezultate după redistribuiri: 11 septembrie
Confirmarea ocupării locului după redistribuire și pentru candidații din lista de așteptare: 12 septembrie
Rezultate finale: 13 septembrie
Taxe admitere LICENȚĂ
Administrație Publică (AP) Reșița
– 30 lei taxă procesare dosar
– 30 lei taxă înscriere – dacă se înscriu numai la extensie.
Alte detalii în regulamentul de admitere!
MASTERAT – specializări, locuri, taxe
Specializări masterat | Locuri buget | Locuri taxă | Taxă școlarizare |
Administraţie Publică Europeană – Reșița – RO | – | – | 3.100 lei |
Calendar admitere MASTERAT
Sesiunea IULIE
Înscrierea candidaților: 15 – 18 iulie
Rezultate inițiale: 22 iulie
Contestații, înregistrarea observațiilor, erorilor, omisiunilor: în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor
Confirmarea ocupării locului: 23 – 25 iulie
Depunerea cererilor de redistribuire pentru candidații „în așteptare”: 23-25 iulie
Rezultate după redistribuiri: 27 iulie
Confirmarea ocupării locului după redistribuire: 28 – 29 iulie
Rezultate finale: 31 iulie
Sesiunea SEPTEMBRIE
Înscrierea candidaților: 4 – 6 septembrie
Rezultate inițiale: 8 septembrie
Contestații, înregistrarea observațiilor, erorilor, omisiunilor: în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor
Confirmarea ocupării locului: 9 – 10 septembrie
Depunerea cererilor de redistribuire pentru candidații „în așteptare”: 9 – 10 septembrie
Rezultate după redistribuiri: 11 septembrie
Confirmarea ocupării locului după redistribuire și pentru candidații din lista de așteptare: 12 septembrie
Rezultate finale: 13 septembrie
Taxe admitere MASTERAT
Administrație Publică Europeană (APE) Reșița
– 30 lei taxă procesare dosar
– 170 lei taxă înscriere – se aplică doar pentru absolvenții altor facultăți/universități. Absolvenții FSPAC sunt scutiți de taxa de admitere.
Alte detalii în regulamentul de admitere!
Documente pentru încriere LICENȚĂ
– fișă tip de înscriere (se generează și semnează pe platforma de admitere);
– diplomă de bacalaureat și foaia matricolă (pentru diplomele însoțite de foaie matricolă) sau diplomă echivalentă acesteia; se scanează față și spate!
– certificatul de naștere;
– carte de identitate;
– adeverință medicală tip; se menționează “apt pentru urmarea unui ciclu de studii superioare”;
– dovada achitării taxelor de admitere (dacă alegi să plătești în afara platformei de admitere);
– scrisoarea de motivație; fiecare specializare la care candidezi are scrisoare separată, adresată comisiei specializării respective!
– diploma obținută în urma participării la unul dintre concursurile organizate de departamentele FSPAC (dacă e cazul).
Scrisori de motivație pentru nivel LICENȚĂ
Documente pentru încriere MASTERAT
– fișă tip de înscriere (semnată, se generează pe platforma de admitere);
– diplomă de bacalaureat și foaia matricolă (pentru diplomele însoțite de foaie matricolă) sau diplomă echivalentă acesteia; se scanează față și spate!
– diplomă de licență/absolvire și suplimentul la diploma de licență/foaia matricolă nivel licență sau diplomă echivalentă acesteia;
– certificatul de naștere;
– carte de identitate;
– atestat/certificat de competență lingvistică, nivel minim B1; indiferent de limba specializării la care aplici!
Notă: excepție reprezentând absolvenții unor programe de licență în limba străină în care se desfășoară și specializarea aleasă de candidat
*** Toate programele de masterat necesită certificat lingvistic, indiferent de forma de învățământ, respectiv indiferent de limba de studiu. Atestarea lingvistică eliberată la promovarea examenului de Bacalaureat nu este validă și valabilă. Dacă nu dețineți un certificat lingvistic eliberat de facultate la absolvirea studiilor de licență (acestea au fost valabile 2 ani de la momentul absolvirii) atunci vă îndrumăm înspre Centrul Alpha UBB unde puteți obține acest certificat în urma unui examen cu prezență fizică. Pentru programare și informații suplimentare: http://lett.ubbcluj.ro/alpha/en/
– adeverință medicală tip; se menționează pe ea “aptă pentru urmarea unui ciclu de studii superioare”
– alte documente, în funcție de cerințele specifice fiecărei specializări (CV, scrisoare de intenție)
– dovada achitării taxelor de admitere (înscriere şi procesare); doar dacă plata este făcută în afara platformei;
– cei ce au deja calitatea de student/masterand vor depune o adeverință din care să rezulte calitatea de student, forma de finanțare și faptul că originalul diplomei se află la prima facultate.
Pentru detalii suplimentare referitoare la certificatele lingvistice:
Eseu academic pentru nivel MASTERAT
În cazul admiterii la masterat, candidatul este cel care propune formatul și dimensiunea eseului academic.