Colegiul Terțiar Nonuniversitar „Eftimie Murgu” Reșița
Programul postliceal Tehnician Operator Mașini cu Comandă Numerică (nivel 5 conform HG nr. 918/2013, coroborată cu HG nr. 866/2008)
– Durata studiilor: 2 semestre (1 an);
– Au dreptul să se înscrie pentru admiterea la Colegiul Terțiar Nonuniversitar „Eftimie Murgu” Reșița absolvenții de liceu, cu sau fără diplomă de bacalaureat.
– Sunt scoase la concurs 28 de locuri, toate în regim fără taxă (numărul de locuri este stabilit prin hotărârea ARACIP nr. 25/10.12.2019).
Planuri de învățământ și curriculum conf. ordinului OMECT 1847/2007.
Mai multe detalii în fișierul PDF!
Dacă sunteți absolvenți de liceu, cu sau fără diplomă de bacalaureat,
în anul şcolar 2025-2026 la Colegiul Terţiar Nonuniversitar „Eftimie Murgu” Reşiţa se organizează admitere la următoarea calificare profesională de nivel 5 (conform HG nr. 918/2013, coroborată cu HG nr. 866/ 2008), respectiv nivelului de referință 5 al Cadrului European al Calificărilor(LEVEL 5 EQF European qualification framework):
Calificare profesională | Număr de locuri | Profilul/ Domeniul | Durata studiilor | Nivel de învăţământ |
Tehnician operator mașini cu comandă numerică | 28*) | Mecanică | 1 an | Postliceal/ Nivel 5 conform HG nr. 918/2013) |
*) Toate locurile pentru care se organizează admitere sunt fără taxă |
Calendarul admiterii pentru anul 2025-2026
Înscrierea candidaților pentru admiterea în învățământul postliceal se face pe baza următoarelor documente:
a) cerere de înscriere (Anexa 3 la metodologia de admitere);
b) certificat de naștere, carte de identitate și, în cazul schimbării numelui, certificat de căsătorie, în copii certificate “conform cu originalul” de către un membru al comisiei de admitere;
c) diplomă de bacalaureat sau adeverință de absolvire a liceului, după caz;
d) foaie matricolă pentru toți anii de liceu (de la clasa a IX-a la clasa a – XII-a/a XIII-a);
e) adeverință medicală eliberată de către medicul de familie al candidatului, din care să rezulte că este sănătos clinic și apt pentru calificarea profesională pe care dorește să o dobândească;
f) declarația de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal (Anexa 4 la prezenta metodologie);
g) trei fotografii color actuale ale candidatului, tip 3×4 pe hârtie fotografică mată;
h) dovada apartenenței la un grup vulnerabil (dacă este cazul): candidați maturi, candidați cu domiciliul în mediul rural, candidați cu domiciliul în oraș sub 10.000 de locuitori, candidați care provin din centre de plasament / orfani de unul sau de ambii părinți (sub 26 de ani), candidați cu dizabilități, candidați de etnie rromă, candidați de alte etnii (altele decât română și rromă).
Taxă admitere: 80 lei (40 lei taxă de înscriere + 40 lei taxă de procesare a dosarului)
Plata taxei de admitere se poate realiza în numerar, la casieria Centrului Universitar UBB din Reşiţa (Corp A, la parter – intrarea principală) sau prin virament bancar în contul deschis la Trezoreria Reşiţa RO10TREZ181501701X007226, beneficiar Centrul universitar UBB din Reșița – CUI 43177783, caz în care se vor menționa la explicații nume prenume, taxă admitere, CTNEMR.
Dosarul de admitere se depune la CU UBB Reșița, corpul B, secretariatul Colegiului Terțiar Nonuniversitar „Eftimie Murgu” Reșița – sala B2.5.
Numărul minim de cursanți necesar pentru derularea programului în anul școlar 2025-2026 este de 15. Dacă la finalul sesiunii de admitere din luna septembrie nu vor fi cel puțin 15 cursanți admiși, programul postliceal Tehnician operator mașini cu comandă numerică nu se va desfășura în anul școlar 2025-2026.
Pentru mai multe detalii legate de organizarea concursului de admitere, puteţi consulta metodologia de mai sus.
Cerere de înscriere / Consimțământ prelucrare date cu caracter personal
Raportul privind starea şi calitatea învăţământului în anul şcolar 2023-2024
Raportul privind starea şi calitatea învăţământului în anul şcolar 2022-2023
Raportul privind starea şi calitatea învăţământului în anul şcolar 2021-2022
Raportul privind starea şi calitatea învăţământului în anul şcolar 2020-2021
Plan de dezvoltare al CTNEMR 2022 – 2026
Plan managerial al directorului CTNEMR 2024 – 2025
Plan managerial al directorului CTNEMR 2023 – 2024
Structura anului, conf. OME privind structura anului școlar 2024—2025
Graficul de desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenților învățământului postliceal – nivel 5 de calificare, anul școlar 2024-2025 (OME 6477 / 2024)
24 – 27 iunie / Înscrierea candidaților
30 iunie – 2 iulie/ Desfășurarea probei practice
3 iulie / Desfășurarea probei scrise
4 iulie / Afișarea rezultatelor la proba scrisă
4 – 7 iulie/ Depunerea și soluționarea contesațiilor la proba scrisă
8 – 9 iulie / Susținerea proiectului
10 iulie / Afișarea rezultatelor finale
Lista temelor de proiect
Nr
crt. |
Tema proiectului | Unităţi de rezultate ale învățării | Rezultate ale învățării vizate / implicate în realizarea / execuţia proiectului; (în legătură directă cu tema proiectului ) | Cadru didactic coordonator | Elev |
1. | Analiza constructivă și funcțională a unei mașini CNC | 1. Managementul proiectelor
2. Ergonomia mașinilor unelte |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Analizează schema de principiu a unei structuri de transformare |
Ş.l. dr. ing. Cornelia-Victoria ANGHEL-DRUGĂRIN | Observații: Șoanda I. Naomi-Ionela – cerere depusă în anul școlar 2023-2024; – absolvent promoția 2024, fără examen de certificare |
2. | Elaborarea unei proceduri de aplicare a normelor SSM pentru o mașină cu comandă numerică | 1. Managementul proiectelor
2. Norme de protecția muncii |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Analizează schema de principiu a unei structuri de transformare |
Ş.l. dr. ing. Cornelia-Victoria ANGHEL-DRUGĂRIN | Observații: Ștefoni I. Raoul-Ionuț-Sebastian – cerere depusă în anul școlar 2023-2024; – elev reînmatriculat în anul școlar 2024-2025. |
3. | Studiu comparativ al MUCN cu 3 și 4 axe | 1. Managementul proiectelor
2. Ergonomia mașinilor unelte |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Analizează schema de principiu a unei structuri de transformare |
Ş.l. dr. ing. Cornelia-Victoria ANGHEL-DRUGĂRIN | |
4. | Implementarea tehnologiei de control a mașinilor CNC bazate pe IoT
(Internet of Things) |
1. Managementul proiectelor
2. Ergonomia mașinilor unelte |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Analizează schema de principiu a unei structuri de transformare |
Ş.l. dr. ing. Cornelia-Victoria ANGHEL-DRUGĂRIN | |
5. | Proiectarea tehnologică a unei piese complexe pentru prelucrarea pe MUCN | 1. Managementul proiectelor
2. Ergonomia mașinilor unelte |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Analizează schema de principiu a unei structuri de transformare |
Ş.l. dr. ing. Cornelia-Victoria ANGHEL-DRUGĂRIN | |
6. | Dezvoltarea unui sistem automatizat pentru a optimiza procesul de găurire CNC | 1. Managementul proiectelor
2. Ergonomia mașinilor unelte |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Analizează schema de principiu a unei structuri de transformare |
Ş.l. dr. ing. Cornelia-Victoria ANGHEL-DRUGĂRIN | |
7. | Dezvoltarea unui sistem automatizat pentru a optimiza procesul de frezare CNC | 1. Managementul proiectelor
2. Ergonomia mașinilor unelte |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Analizează schema de principiu a unei structuri de transformare |
Ş.l. dr. ing. Cornelia-Victoria ANGHEL-DRUGĂRIN | |
8. | Studii asupra sistemelor de tip bionic | 1. Managementul proiectelor
2. Flexibilitatea sistemelor de fabricaţie |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Analizează schema de principiu a unei structuri de transformare |
Ş.l. dr. ing. Costel-Relu CIUBOTARIU | Observații: Nedelcu G. Mariana – cerere depusă în anul școlar 2023-2024; – absolvent promoția 2024, fără examen de certificare |
9. | Cinematica sistemelor adaptabile de procesare | 1. Managementul proiectelor
2. Flexibilitatea sistemelor de fabricaţie |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Elaborează conceptul de model 4. Cinematica procesului de prelucrare folosind un model holonic |
Ş.l. dr. ing. Costel-Relu CIUBOTARIU | |
10. | Instrumente utilizate la efectuarea măsurătorilor pe masini cu comandă numerică | 1.Managementul proiectelor
2. Erori de măsurare şi prelucrare |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii privind utilizarea instrumentelor/aparaturii pentru realizarea măsurătorilor 4. Aplică metode de control |
Ş.l. dr. ing. Costel-Relu CIUBOTARIU | |
11. | Întreținerea mașinilor CNC și prevenirea degradării ce survine în timpul funcționării lor | 1.Managementul proiectelor
2. Erori de măsurare şi prelucrare |
1. Înțelegerea cauzelor degradării și a modalităților de prevenție 2. Dobândirea competențelor de gestionare a resurselor și a costurilor asociate 3. Cunoașterea principiilor fundamentale ale mentenanței |
Ş.l. dr. ing. Costel-Relu CIUBOTARIU | |
12. | Analiza erorilor sistematice și aleatorii în procesul de măsurare | 1.Managementul proiectelor
2. Erori de măsurare şi prelucrare |
1. Identificarea și clasificarea tipurilor de erori de măsurare. 2. Implementarea unui proces de calibrare pentru reducerea erorilor sistematice. 3. Evaluarea și interpretarea impactului erorilor aleatorii asupra rezultatelor |
Ş.l. dr. ing. Costel-Relu CIUBOTARIU | |
13. | Optimizarea flexibilității unui sistem de fabricație reconfigurabil | 1. Managementul proiectelor
2. Flexibilitatea sistemelor de fabricaţie |
1. Analiza componentelor cheie ale unui sistem de fabricație flexibil (mașini, software, logistică). 2. Propunerea de metode pentru reducerea timpilor de reconfigurare și creșterea adaptabilității. 3. Evaluarea impactului flexibilității asupra eficienței operaționale și costurilor de producție. |
Ş.l. dr. ing. Costel-Relu CIUBOTARIU | |
14. | Prelucrarea datelor de măsurare și estimarea incertitudinii | 1.Managementul proiectelor
2. Erori de măsurare şi prelucrare |
1. Aplicarea metodelor de procesare a datelor pentru eliminarea zgomotului. 2. Calcularea și raportarea incertitudinii de măsurare conform standardelor internaționale. 3. Crearea unui model de interpretare a datelor pentru optimizarea procesului de măsurare. |
Ş.l. dr. ing. Costel-Relu CIUBOTARIU | |
15. | Proiectarea tehnologiei de fabricație a unei flanșe pe MUCN | Managementul producției pe MUCN.
Programarea MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Cunoaște noțiuni de planificare a activităților și utilizarea rațională a resurselor de producție 4. Cunoaște și scrie programe simple pe MUCN. |
Ş.l. dr. ing. Lenuța CÎNDEA | |
16. | Prelucrarea pe MUCN a piesei de tip piston | Managementul producției pe MUCN.
Programarea MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Cunoaște noțiuni de planificare a activităților și utilizarea rațională a resurselor de producție 4. Cunoaște și scrie programe simple pe MUCN. |
Ş.l. dr. ing. Lenuța CÎNDEA | |
17. | Calculul şi adoptarea regimurilor de prelucrare prin așchiere pe MUCN | Managementul calității.
Managementul producției pe MUCN Programarea MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Cunoaște noțiuni de planificare a activităților și utilizarea rațională a resurselor de producție 4. Cunoaște și scrie programe simple pe MUCN. |
Ş.l. dr. ing. Lenuța CÎNDEA | |
18. | Calculul costurilor în două variante la proiectarea tehnologiei de fabricație a piesei de tip pârghie | Managementul calității.
Managementul producției pe MUCN Programarea MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Cunoaște noțiuni de planificare a activităților și utilizarea rațională a resurselor de producție 4. Cunoaște și scrie programe simple pe MUCN. |
Ş.l. dr. ing. Lenuța CÎNDEA | |
19. | Comanda numerică asistată de calculator la prelucrarea rulmentilor | Managementul producției pe MUCN
Programarea MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Cunoaște noțiuni de planificare a activităților și utilizarea rațională a resurselor de producție 4. Cunoaște și scrie programe simple pe MUCN. |
Ş.l. dr. ing. Lenuța CÎNDEA | |
20. | Strungul cu comandă numerică. Studiu de caz | Managementul producției pe MUCN
Programarea MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Cunoaște noțiuni de planificare a activităților și utilizarea rațională a resurselor de producție 4. Cunoaște și scrie programe simple pe MUCN. |
Ş.l. dr. ing. Lenuța CÎNDEA | |
21. | Operații de strunjire exterioară pe MUCN. Studiu de caz | Managementul producției pe MUCN
Programarea MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Cunoaște noțiuni de planificare a activităților și utilizarea rațională a resurselor de producție 4. Cunoaște și scrie programe simple pe MUCN. |
Ş.l. dr. ing. Lenuța CÎNDEA | |
22. | Tehnologia de prelucrare pe centrele de frezare CNC a canalelor de tip T | 1. Managementul proiectelor
2. Programarea MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Aplică noţiunile de bază ale programării |
Prof. dr. ing. Gheorghe POPOVICI | Observații: Checheriță M.C. Mihai-Bogdan – cerere depusă în anul școlar 2023-2024; – absolvent promoția 2024, fără examen de certificare. |
23. | Tehnologia de prelucrare pe centre de strunjire CNC a pieselor de tip arbore în trepte unilateral | 1. Managementul proiectelor
2. Programarea MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Aplică noţiunile de bază ale programării |
Prof. dr. ing. Gheorghe POPOVICI | |
24. | Tehnologia de prelucrare pe centre de strunjire CNC a pieselor de tip arbore în trepte bilateral | 1. Managementul proiectelor
2. Programarea MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Aplică noţiunile de bază ale programării |
Prof. dr. ing. Gheorghe POPOVICI | |
25. | Tehnologia de prelucrare pe centre de strunjire CNC a pieselor de tip arbore în trepte profilat concav și convex | 1. Managementul proiectelor
2. Programarea MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Aplică noţiunile de bază ale programării |
Prof. dr. ing. Gheorghe POPOVICI | |
26. | Tehnologia de prelucrare pe centre de frezat CNC a pieselor prismatice cu canale drepte orizontale și verticale | 1. Managementul proiectelor
2. Programarea MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Aplică noţiunile de bază ale programării |
Prof. dr. ing. Gheorghe POPOVICI | |
27. | Tehnologia de prelucrare pe centre de frezare CNC a pieselor prismatice cu canale înclinate | 1. Managementul proiectelor
2. Programarea MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Aplică noţiunile de bază ale programării |
Prof. dr. ing. Gheorghe POPOVICI | |
28. | Tehnologia de prelucrare pe centre de frezare CNC a pieselor prismatice cu canale concave și convexe | 1. Managementul proiectelor
2. Programarea MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Aplică noţiunile de bază ale programării |
Prof. dr. ing. Gheorghe POPOVICI | |
29. | Dispozitiv de fixare cu placă ridicabilă acționată cu roţi dinţate şi coloane cremalieră | 1. Managementul proiectelor
2. Dispozitive de fixare pe MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Analizează schema de principiu a unei structuri de transformare |
Ş.l. dr. ing. Daniel-Gheorghe VELA | Observații: Voina I. Ionuț – cerere depusă în anul școlar 2023-2024; – elev reînmatriculat în anul școlar 2024-2025. |
30. | Dispozitive de fixare cu excentric | 1. Managementul proiectelor
2. Dispozitive de fixare pe MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Analizează schema de principiu a unui dispozitiv |
Ş.l. dr. ing. Daniel-Gheorghe VELA | Observații: Covaci G. Gheorghe – cerere depusă în anul școlar 2023-2024; – elev reînmatriculat în anul școlar 2024-2025. |
31. | Dispozitive de fixare acţionate cu mecanisme care generează forţe cu caracter variabil | 1. Managementul proiectelor
2. Dispozitive de fixare pe MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Analizează schema de principiu a unei structuri de transformare |
Ş.l. dr. ing. Daniel-Gheorghe VELA | |
32. | Dispozitive de fixare acţionate cu mecanisme care generează forţe cu caracter constant | 1. Managementul proiectelor
2. Dispozitive de fixare pe MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Analizează schema de principiu a unui dispozitiv |
Ş.l. dr. ing. Daniel-Gheorghe VELA | |
33. | Dispozitive de centrare și fixare cu bucșe elastice cu pereți subțiri | 1. Managementul proiectelor
2. Dispozitive de fixare pe MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Analizează schema de principiu a unui dispozitiv |
Ş.l. dr. ing. Daniel-Gheorghe VELA | |
34. | Dispozitive de fixare cu placa de ghidare ridicabilă | 1. Managementul proiectelor
2. Dispozitive de fixare pe MUCN |
1. Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Analizează schema de principiu a unui dispozitiv |
Ş.l. dr. ing. Daniel-Gheorghe VELA | |
35. | Dispozitive de fixare cu pană | 1. Managementul proiectelor
2. Dispozitive de fixare pe MUCN |
1 . Susţine prezentări pe teme profesionale 2. Elaborează documente pe teme profesionale 3. Obţine informaţii prin receptarea de mesaje scrise specializate, legate de îndeplinirea de sarcini de serviciu, în contexte profesionale semnificative 4. Analizează schema de principiu a unui dispozitiv |
Ş.l. dr. ing. Daniel-Gheorghe VELA |
Temele de proiect au fost avizate în şedinţa Consiliului Profesoral din cadrul Colegiului Terţiar Nonuniversitar „Eftimie Murgu” din municipiul Reşiţa din data de 05.12.2024.
e-Mail: colegiu.resita@ubbcluj.ro
Ing. Mihaela Chira Tel.: +40 374 810705 / +40 730 583011