Nr. 1/25 din 16.04.2020
Având în vedere: Prelungirea instituirii stării de urgenţă pe teritoriul României, cauzată de pandemia COVID-19; Obligativitatea adoptării unor măsuri de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2; Adresa MEC nr. 8725/17.03.2020; Adresa MEC nr. 217/GP/01.04.2020; Ordinul MEC nr. 4.020/07.04.2020 privind derogarea de la prevederile legale în domeniul învăţământului superior, pe durata stării de urgenţă pe teritoriul României; Permanenta preocupare a conducerii UEMR de a asigura un mediu sigur şi calitativ pentru desfăşurarea activităţilor didactice; Modalitatea de desfăşurare a activităţilor didactice pe platforme/aplicaţii educaţionale on-line în luna martie, odată cu instituirea stării de urgenţă şi suspendarea activităţilor didactice frontale; Pachetul de servicii OFFICE 365 oferit gratuit de UEMR cadrelor didactice şi studentilor universităţii pentru asigurarea desfășurării procesului didactic și pentru acordarea drepturilor salariale corelative; Faptul că aplicaţia TEAMS, inclusă în pachetul de servicii OFFICE 365, asigură întâlnirea nemijlocită în mediul on-line dintre cadrele didactice şi studenţii universităţii (desfăşurarea live a activităţilor didactice), oferind facilităţi de videoconferinţă, înregistrare a activităţilor desfăşurate în sistem de videoconferinţă, forumuri de lucru, partajare a materiale didactice şi a referinţelor bibliografice, încărcare a temelor şi proiectelor realizate de către studenţi, evidenţă a participării studenţilor la activităţile didactice desfăşurate; Necesitatea familiarizării studenților Universității „Eftimie Murgu” din Reşiţa de la toate formele și ciclurile de învățământ cu aplicația TEAMS, în perspectiva desfășurării formelor de evaluare și a examenelor de finalizare a studiilor universitare pe platforme/aplicaţii on-line, pentru care vor fi elaborate metodologii aprobate la nivelul Senatului UEMR; Autonomia universitară şi cu asumarea răspunderii publice,
Consiliul de administraţie al Universităţii „Eftimie Murgu” din Reşiţa, întrunit în şedinţa din data de 16.04.2020, a hotărât:
Art. 1. Începând cu data de 27.04.2020, pe perioada stării de urgenţă și, ulterior, pe perioada de aplicare a măsurilor de prevenire a infestării cu virusul SARS-CoV-2, toate activităţile didactice, activităţile de evaluare şi examenele de finalizare a studiilor universitare la nivelul UEMR desfăşurate în on-line, la toate formele și ciclurile de învăţământ, se vor derula pe aplicaţia TEAMS, inclusă în pachetul de servicii OFFICE 365.
Art. 2. Cadrele didactice din UEMR vor putea utiliza şi alte platforme/aplicaţii specifice/adaptate cerinţelor domeniilor/programelor de studii, doar în condiţiile în care acestea vor fi complementare aplicaţiei TEAMS.
Art. 3. Activităţile de laborator/ proiect/ practică pedagogică/ lucrări practice care, din motive obiective, nu vor putea fi susținute on-line, vor fi recuperate modular după încetarea stării de urgență, în limita timpului avut la dispoziție, după un program stabilit de către decanatul fiecărei facultăţi, sau vor fi recuperate în anul universitar următor, fără costuri adiționale sau alte restricții existente anterior.
Art. 4. Programul de recuperări stabilit conform Art. 3 se va anunța studenților și cadrelor didactice, prin postare pe pagina web a fiecărei facultăți/ departament, ulterior fiind comunicat rectoratului.
Art. 5. Responsabilitatea verificării desfășurării activităților didactice în on-line conform prezentei hotărâri și, ulterior, în conformitate cu prevederile legale şi ale metodologiilor elaborate şi aprobate în acest sens la nivelul Senatului UEMR, revine directorilor de departament și decanilor care au obligația întocmirii Foilor colective de prezență necesare achitării drepturilor salariale ale cadrelor didactice.
Art. 6. Neutilizarea aplicaţiei TEAMS în activitatea didactică desfăşurată în on-line cu studenţii universităţii va conduce la nerecunoaşterea activităţilor desfăşurate şi, implicit, nepontarea cadrelor didactice, situaţie în care activitatea didactică va trebui recuperată.
Art. 7. Toate cadrele didactice au obligaţia transmiterii către studenţi, în format electronic, a materialelor de curs utilizate pentru evaluarea finală, cu cel puţin o lună înainte de data desfăşurării formei de evaluare (E, C, VP).
Art. 8. Prezenta hotărâre se comunică facultăților, DID, DPPD și DSD.